Бесплатна линија : 0800 300 3050800 300 305
Kурс за професионалног фотографа представља тромесечну интензивну обуку која се састоји из теоријске и практичне наставе неопходне за успешне фотографе. Направите фотографије које ћете поносно поделити али и наплатити. Изградите чврсте темеље у дигиталној фотографији, од камере до композиције док истражујете документарне и креативне концепте како бисте направили фотографије које сте одувек желели. Током трајања курса, предвиђене су и презентације, посете изложбама и музејима, пројекције филмова, предавања и разговори са угледним културним и уметничким посленицима и фотографима. Полазник курса треба да има своју основну опрему. На овом курсу моћи ћете да научите све што је важно а тиче се основа фотографске слике, њеног настајања и подела, техничких предуслова за правилно снимање, као и принципе рада фото-камера и додатне опреме. Највећи део курса се одвија у Божидарцу, на територији Врачара и ужег градског језгра Београда када настава захтева спољашње окружење, и одређени број часова у студијским условима. Настава је подељена на сегменте: 1) Упознавање са основном фотографском опремом (фотоапарат, објектив, блиц) / DSLR / функције, упознавање са командама и подешавањима, правилно коришћење и држање, адекватно одржавање, екосистем / објективи / од широкоугаоног до теле-објектива, фиксни, зум-објективи, тилт схифт објективи, светлосно јаки објективи, конструкција, фиксна и варијабилна бленда, стабилизација, сенило, правилно коришћење и држање, одржавање / блиц / функције, команде, подешавања, даљинско окидање, јачина бљеска у стопама светла, синхронизација са фотоапаратом, фиксна и покретна глава блица, правилно коришћење 2) Основи фотографије (експозиција, жижна даљина, дубинска оштрина, карактеристике светла, температура боје) / експозиција / троугао експозиције: отвор бленде, осетљивост (ISO вредност), брзина затварача / жижна даљина / широкоугаони објективи (ултраwиде, суперwиде, рибље око), нормални ојективи, теле-објективи, намене и карактеристике / дубинска оштрина / вредности отвора бленде, жижна даљина и отвор бленде, удаљеност од плана фокуса / карактеристике светла / природа светла, типови светла, удаљеност извора светла од предмета снимања, удаљеност извора светла од позадине, опадање интензитета светла / температура боје / двевно светло, вештачко светло, вредности у Kелвинима (2000-10000 K), баланс беле, компензација 3) Визура / Игледање, виђење, опажање / освешћивање фотографског вида, могућности овладавања сопственим виђењем, угао гледања, селекција као реакција на визуелни надражај, усавршавање технике опсервације, ослобађање кретања, интуитивност у приступу датој сцени 4) Kомпозиција / кадрирање, снимање - тренутак фотографије / формирање кадра, „кроповање“ (исецање) у тражилу фотоапарата, формирање композиције (разлика између кадрирања и компоновања фотографије - манипулисање светлошћу и елементима који су предмет сњимања), упознавање с правилима и креативност у кршењу правила (златни пресек, правило трећина, патерни, текстуре, линије водлиље), перспектива, контраст, ритам, баланс, слојевитост композиције, значај истанчаности, прављење снимка у правом тренутку) 5) Осветљење (амбијентално светло - расположиви ресурси локације, додатна расвета) / светлост - природна, вештачка / дневна светлост (јутро, дан, вече), блиц (веза измешђу јачине светлости блица и отвора бленде фотоапарата), константно светло (сијалице, рефлектори, неонке), модификатори светла (софтбоксови, дифузори, зилберице, рефлектујуће површине, прозор), употреба расположивих светлосних ресурса локације (амбијент, локацијски ресурси, комбиновање расположивог и додатног осветљења, одређивање референтног извора амбијенталног светла у односу на који се светлост додаје), студијски услови - потпуна контрола осветљења, три основна елемента контролисаног осветљења (главно, допунско и сепарационо, односи јачине светла), позиционирање (угао и висина светла), блокирање светла, контрола позадине, типови светла (меко, оштро, усмерено, дифузно), величина светлосног извора, просторно опадање интензитета светла 6) Позирање / портрет, цела фигура, парови, мање и веће групе људи / портретисање (глава у крупном плану, попрсје, портрет с шакама), проналажење карактера, оцртавање личности, значај погледа, покрет главе, положај екстремитета, портрет у референтном окружењу, цела фигура, парови (заљубљени, позе са значењем, позе за избегавање, природност, динамика поза, енергичност, интригантност), мање групе (породица, пријатељи, стајаће и седеће позе, позе са кућним љубимцима), веће групе (фокусирање, дубинска оштрина, распоред, одбројавање) 7) Обрада дигиталног негатива / ретуширање / од сировог формата до ауторске фотографије / увоз дигиталног негатива (сиров формат), процесуирање, ретуширање, извоз финалне фотографије, софтвер, комоција и ефикасност процеса обраде, исправљање грешака - спасавање лошег снимка (могућности и решења за најгори сценарио, употребљивост) 8) Kомуникација са моделом (професионални модели, клијенти, случајни пролазници) / упознавање, конекција, сарадња / комплетна појава фотографа као услов за добру и успешну комуникацију (отвореност, позитиван став, духовитост, опуштеност и сигурност, уравнотеженост, пристојност), значај комуникације за исход фотографије, усмеравање модела и/или лица која учествују у процесу, благовремено истраживање и припремање за сваку особу/клијента или ситуацију, комуникација са случајним актерима, спремност за различите реакције, добронамерност, емпатија, толеранција 9) Репортажна фотографија / повод, припрема, реализација / документаристички стил (упознавање са фондацијама Magnum, VII, NOOR, мајсторима уличне и новинске фотографије), феномен Националне географије и магазина Лајф (LIFE), промишљање повода за репортажу, истраживање могућности за реализацију, финансирање, организација, процена ризика, присутност, сарадња са колегама, етика 10) Kорак даље – визуелни гвор / сопствени стил / посвећеност, познавање историје уметности, актуелност / визуелна писменост, значај познавања музејских и уметничких збирки, упознавање са мајсторима фотографије, лична сатисфакција, значај „стомачног осећаја“ (интуитивност и храброст насупрот прорачунатости и повучености), комбиновање технике и визуре са визуелном нарацијом, ослушкивање и препознавање споствене тематике, опсесивност, самокритика, одабир, стално усавршавање и образовање, изграђивање и дефинисање фотографског језика и сопственог стила (ликовност, естетика, контекст), акумулирање опуса 11) Формирање опреме и студија / екосистем опреме, економичност, планирање / одабир фотографског екосистема, компатибилност, постојаност, економичност, велика колекција или изнајмљивање опреме (предности и мане), обавезни елементи, ситнице „које живот значе" 12) Презентација свог рада / лични печат, сопствена прича, основни алати / портфолио (једноставност, јасно истакнут стил, ригорозна селекција, концизност, уједначеност, квалитет насупрот квантитету), јавни наступ - друштвене мреже, гостовања, изложбе, лични контакти (позитивност, позитивност, позитивност), способност вербализације сопствене приче, постепено напредовање, изградња бренда и позиционирање у послу.
Курс и обука за фотографа односно школа за фотографе - цена и начини плаћања:
Увели смо и разне могућности уписа:
Пријавите се још данас и закажите консултације са професионалним фотографом Бранком Марковићем.