Besplatna linija : 0800 300 3050800 300 305
Kurs za profesionalnog fotografa predstavlja tromesečnu intenzivnu obuku koja se sastoji iz teorijske i praktične nastave neophodne za uspešne fotografe. Napravite fotografije koje ćete ponosno podeliti ali i naplatiti. Izgradite čvrste temelje u digitalnoj fotografiji, od kamere do kompozicije dok istražujete dokumentarne i kreativne koncepte kako biste napravili fotografije koje ste oduvek želeli. Tokom trajanja kursa, predviđene su i prezentacije, posete izložbama i muzejima, projekcije filmova, predavanja i razgovori sa uglednim kulturnim i umetničkim poslenicima i fotografima. Polaznik kursa treba da ima svoju osnovnu opremu. Na ovom kursu moći ćete da naučite sve što je važno a tiče se osnova fotografske slike, njenog nastajanja i podela, tehničkih preduslova za pravilno snimanje, kao i principe rada foto-kamera i dodatne opreme. Najveći deo kursa se odvija u Božidarcu, na teritoriji Vračara i užeg gradskog jezgra Beograda kada nastava zahteva spoljašnje okruženje, i određeni broj časova u studijskim uslovima. Nastava je podeljena na segmente: 1) Upoznavanje sa osnovnom fotografskom opremom (fotoaparat, objektiv, blic) / DSLR / funkcije, upoznavanje sa komandama i podešavanjima, pravilno korišćenje i držanje, adekvatno održavanje, ekosistem / objektivi / od širokougaonog do tele-objektiva, fiksni, zum-objektivi, tilt shift objektivi, svetlosno jaki objektivi, konstrukcija, fiksna i varijabilna blenda, stabilizacija, senilo, pravilno korišćenje i držanje, održavanje / blic / funkcije, komande, podešavanja, daljinsko okidanje, jačina bljeska u stopama svetla, sinhronizacija sa fotoaparatom, fiksna i pokretna glava blica, pravilno korišćenje 2) Osnovi fotografije (ekspozicija, žižna daljina, dubinska oštrina, karakteristike svetla, temperatura boje) / ekspozicija / trougao ekspozicije: otvor blende, osetljivost (ISO vrednost), brzina zatvarača / žižna daljina / širokougaoni objektivi (ultrawide, superwide, riblje oko), normalni ojektivi, tele-objektivi, namene i karakteristike / dubinska oštrina / vrednosti otvora blende, žižna daljina i otvor blende, udaljenost od plana fokusa / karakteristike svetla / priroda svetla, tipovi svetla, udaljenost izvora svetla od predmeta snimanja, udaljenost izvora svetla od pozadine, opadanje intenziteta svetla / temperatura boje / dvevno svetlo, veštačko svetlo, vrednosti u Kelvinima (2000-10000 K), balans bele, kompenzacija 3) Vizura / Igledanje, viđenje, opažanje / osvešćivanje fotografskog vida, mogućnosti ovladavanja sopstvenim viđenjem, ugao gledanja, selekcija kao reakcija na vizuelni nadražaj, usavršavanje tehnike opservacije, oslobađanje kretanja, intuitivnost u pristupu datoj sceni 4) Kompozicija / kadriranje, snimanje - trenutak fotografije / formiranje kadra, „kropovanje“ (isecanje) u tražilu fotoaparata, formiranje kompozicije (razlika između kadriranja i komponovanja fotografije - manipulisanje svetlošću i elementima koji su predmet snjimanja), upoznavanje s pravilima i kreativnost u kršenju pravila (zlatni presek, pravilo trećina, paterni, teksture, linije vodlilje), perspektiva, kontrast, ritam, balans, slojevitost kompozicije, značaj istančanosti, pravljenje snimka u pravom trenutku) 5) Osvetljenje (ambijentalno svetlo - raspoloživi resursi lokacije, dodatna rasveta) / svetlost - prirodna, veštačka / dnevna svetlost (jutro, dan, veče), blic (veza izmešđu jačine svetlosti blica i otvora blende fotoaparata), konstantno svetlo (sijalice, reflektori, neonke), modifikatori svetla (softboksovi, difuzori, zilberice, reflektujuće površine, prozor), upotreba raspoloživih svetlosnih resursa lokacije (ambijent, lokacijski resursi, kombinovanje raspoloživog i dodatnog osvetljenja, određivanje referentnog izvora ambijentalnog svetla u odnosu na koji se svetlost dodaje), studijski uslovi - potpuna kontrola osvetljenja, tri osnovna elementa kontrolisanog osvetljenja (glavno, dopunsko i separaciono, odnosi jačine svetla), pozicioniranje (ugao i visina svetla), blokiranje svetla, kontrola pozadine, tipovi svetla (meko, oštro, usmereno, difuzno), veličina svetlosnog izvora, prostorno opadanje intenziteta svetla 6) Poziranje / portret, cela figura, parovi, manje i veće grupe ljudi / portretisanje (glava u krupnom planu, poprsje, portret s šakama), pronalaženje karaktera, ocrtavanje ličnosti, značaj pogleda, pokret glave, položaj ekstremiteta, portret u referentnom okruženju, cela figura, parovi (zaljubljeni, poze sa značenjem, poze za izbegavanje, prirodnost, dinamika poza, energičnost, intrigantnost), manje grupe (porodica, prijatelji, stajaće i sedeće poze, poze sa kućnim ljubimcima), veće grupe (fokusiranje, dubinska oštrina, raspored, odbrojavanje) 7) Obrada digitalnog negativa / retuširanje / od sirovog formata do autorske fotografije / uvoz digitalnog negativa (sirov format), procesuiranje, retuširanje, izvoz finalne fotografije, softver, komocija i efikasnost procesa obrade, ispravljanje grešaka - spasavanje lošeg snimka (mogućnosti i rešenja za najgori scenario, upotrebljivost) 8) Komunikacija sa modelom (profesionalni modeli, klijenti, slučajni prolaznici) / upoznavanje, konekcija, saradnja / kompletna pojava fotografa kao uslov za dobru i uspešnu komunikaciju (otvorenost, pozitivan stav, duhovitost, opuštenost i sigurnost, uravnoteženost, pristojnost), značaj komunikacije za ishod fotografije, usmeravanje modela i/ili lica koja učestvuju u procesu, blagovremeno istraživanje i pripremanje za svaku osobu/klijenta ili situaciju, komunikacija sa slučajnim akterima, spremnost za različite reakcije, dobronamernost, empatija, tolerancija 9) Reportažna fotografija / povod, priprema, realizacija / dokumentaristički stil (upoznavanje sa fondacijama Magnum, VII, NOOR, majstorima ulične i novinske fotografije), fenomen Nacionalne geografije i magazina Lajf (LIFE), promišljanje povoda za reportažu, istraživanje mogućnosti za realizaciju, finansiranje, organizacija, procena rizika, prisutnost, saradnja sa kolegama, etika 10) Korak dalje – vizuelni gvor / sopstveni stil / posvećenost, poznavanje istorije umetnosti, aktuelnost / vizuelna pismenost, značaj poznavanja muzejskih i umetničkih zbirki, upoznavanje sa majstorima fotografije, lična satisfakcija, značaj „stomačnog osećaja“ (intuitivnost i hrabrost nasuprot proračunatosti i povučenosti), kombinovanje tehnike i vizure sa vizuelnom naracijom, osluškivanje i prepoznavanje spostvene tematike, opsesivnost, samokritika, odabir, stalno usavršavanje i obrazovanje, izgrađivanje i definisanje fotografskog jezika i sopstvenog stila (likovnost, estetika, kontekst), akumuliranje opusa 11) Formiranje opreme i studija / ekosistem opreme, ekonomičnost, planiranje / odabir fotografskog ekosistema, kompatibilnost, postojanost, ekonomičnost, velika kolekcija ili iznajmljivanje opreme (prednosti i mane), obavezni elementi, sitnice „koje život znače" 12) Prezentacija svog rada / lični pečat, sopstvena priča, osnovni alati / portfolio (jednostavnost, jasno istaknut stil, rigorozna selekcija, konciznost, ujednačenost, kvalitet nasuprot kvantitetu), javni nastup - društvene mreže, gostovanja, izložbe, lični kontakti (pozitivnost, pozitivnost, pozitivnost), sposobnost verbalizacije sopstvene priče, postepeno napredovanje, izgradnja brenda i pozicioniranje u poslu.
Kurs i obuka za fotografa odnosno škola za fotografe - cena i načini plaćanja:
Uveli smo i razne mogućnosti upisa:
Prijavite se još danas i zakažite konsultacije sa profesionalnim fotografom Brankom Markovićem.